Irano kino fotografo paroda "Žuvis ir mėnulis"

Irano kino fotografo paroda "Žuvis ir mėnulis"
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus I aukšto salėse

2015 m. kovo 12 d. 17 val.

Irano kino fotografo Habib Majidi paroda
"Žuvis ir mėnulis. Nebaigtos kino istorijos."

Habibas Madžidis (Habib Majidi) – garsiausias Azijos kino fotografas.
Jo nuotraukos – tai vaizdo poezija, persmelkta vienatvės visatoje pojūčių,
kelionės ilgesio, kelionės į save ir į amžinybę...

Žvelgiant į šio fotografo užfiksuotas akimirkas, jaučiamas erdvės dvelksmas,
susiduriama su nuotraukų veikėjų likimais, jų akyse perskaitomi ne tik dabarties išgyvenimai,
bet ir praeities istorija, net nuspėjama, kas herojų laukia ateityje.

Habibo akys pro objektyvą pastebi subtiliausius jausmus, spalvas ir judesius,
o tai juk būdinga poezijai. Kiekvienas kadras – tai meilės prisipažinimas akimirkai,
siekis pagauti nykstantį grožį.

Habibas Madžidis (Habib Majidi) gimė 1978 m. liepos 25 d. Irano sostinėje Teherane.
Mokėsi Teherano dailės universiteto Kino ir teatro fakultete, įgijo kinematografijos bakalauro laipsnį.
Jis pradėjo savo karjerą 2003 m. kaip profesionalus fotografas Asgharo Farhadžio filme „Beautiful City".
Dirbo su daugeliu kitų žinomų Irano kino režisierių, pvz., Kiumaru Porahmadu Ahmadu Aminiu, Rasoulu Mollaqolipouru, Sirusu Alvandasu, Fereidounu Hasanpouru, Hadžiu Karimsiu.
Daug kartų menininkas buvo paskelbtas geriausiu fotografu įvairiuose Irano kino festivaliuose ir
2010 m. apdovanotas už darbą režisieriaus Rasoulo Mollaqolipouro filme „M as in Mother",
kuriame pagrindinį vaidmenį atliko garsi Irano kino aktorė Golshifteh Farahani.
2013 m. apdovanotas „Krištoliniu Simorgu" už nuotraukų kolekcijas didžiausiame
Irano kino festivalyje (Fajr kino festivalyje).

H. Madžidžio bendradarbiavimas su Asgharu Farhadžiu filme „A Separation" atnešė jam
tarptautinį pripažinimą, kai filmas tapo 2011 m. „Auksinio lokio" laureatu Berlyno tarptautiniame
kino festivalyje ir 2012 m. gavo „Oskarą" bei „Auksinį gaublį" kaip geriausias filmas užsienio kalba.

H. Madžidis tapo pirmuoju Azijos fotomenininku, priimtu į JAV įsikūrusią Kino fotografų draugiją
(Society of Motion Picture Still Photographers (SMPSP)).

Studijuodamas universitete, Habibas susižavėjo Rogerio Deakinso kūryba,
ypač šio kino operatoriaus pastabomis stebėti filmavimo subjektą
per juodą ir baltą spalvas ir idėja, kad filmuojant svarbesnis yra matymo būdas,
o ne technika. Šiomis idėjomis menininkas vadovaujasi fotografuodamas.
Prieš pradėdamas darbą filmavimo aikštelėje Habibas įdėmiai perskaito kino scenarijų,
įsijaučia į kūrinio atmosferą, išnagrinėja psichologines veikėjų savybes.
Jis mano, kad afišose naudojamos nuotraukos turi žiūrovą ne tik sudominti pamatyti filmą,
bet ir atskleisti filmo charakterį ir vidinį pagrindinių veikėjų pasaulį.
Kiekviena jo sukurta afiša tampa savarankišku daugiareikšmiu paveikslu, pasakojančiu istoriją.

Habibas Madžidis dažnai kartoja, kad jam nereikia vertėjo žodžiams, nes vaizdai yra jo kalba.

Daugiau autoriaus nuotraukų ir apie jį patį internete http://www.habibmajidi.com.

Parodoje galima pamatyti šiuos filmus:
1. „Aš esu jo žmona" /"I'm his wife", 2012, rež. Mostafa Shayeteh, 100 min.;
2.  "Sniegas ant įkaitusio skardinio stogo/Snow on the hot tin roof" (2011, scen. aut./rež. Mohammad-Hadi Karimi);
3. "Nusidėjėliai/Sinners" (2012, rež. Faramarz Gharibian, scen. aut. Sam Gharibian);
4. „Butikas" / "Boutique", 2003, Rež. Hamid Nematollah, 113 min.;
5. „Kavinė „Setareh"/"Café Setareh", 2006, rež. Saman Moghadam, 90 min.;
6. „Tamburinas"/"Tambourine", 2008, rež. Parisa Bakhtavar, 110 min.


Paroda veiks iki 2015 m. gegužės 5 d.

Vidutinis (0 Balsai)
Vidutinis įvertinimas yra 0.0 iš 5.


Dar nėra komentarų. Būti pirmam.